Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 26 november 2008 14:30

Har nyss hämtat Zora och nu ligger hon på sin plats  i vardagsrummet.

Hon piper lite ibland och så men det är klart hon har ju ont och kanske är lite orolig på vad som hänt men det går ju över snart...
Det är så skönt att ha henne hemma igen det känder så jobbigt och tomt utan henne..
Nu ska hon äta antibiotika i tio dagar och smärtstillande i en vecka och får inte hoppa och busa på en hel månad vilket kommer att bli jobbig för henne när hon känner sig bättre. Hon som är van att vara lös och busa med alla hund kompisar... :) Men sånt är livet!!

Vill passa på att tacka all personal på Valladjurkilik för all hjälp med Zora både före och efter operationen !!

Av Anna - 26 november 2008 10:00

Har precis pratat med Valla och allt är okej med Zora. Hon har ingen feber längre och hon har ätit bra och verkar jätte pigg.
Så vi får hämta hem henne i eftermiddag.
Ska bli så skönt att få hem henne igen. 

Av Anna - 25 november 2008 00:00

Har nyss pratat med Valla djurklinik och fått en tid nu på morgonen. Hoppas att det inte är något farligt med henne. Har nu kommit hem från Valla utan hund... :( Hon är kvar för dom misstänker också Livmoderinflammation så dom hör av sig när dom tagit lite mera prover och så på henne..

Nu är kl 14 och dom har nyss ringt och dom säger att dm vill gärna operera henne. Livmodern är inte så jätte förstorad men i alla fall hon har ju något på gång i kroppen. Har nu pratat med Valla dom ringde efter operationen och allt har gått jättebra men dom sa att det var bra att vi kom in så snabbt som vi gjorde för dels så sprack livmodern när dom lyfte ut den och sen så var hon även full med tumören/cystor...
 Men nu är natten kritisk eftersom att hon han få bukhinneinflammation. Så det är inte säkert att hon överlever natten.

Så vi får hoppas att dom inte ringer och säger att hon avlidit :(

Av Anna - 24 november 2008 00:00

Ikväll så har det inte varit så jätte bra hos oss. Jag satt och kollade på tv och fick bara för mig att jag skulle gå och kolla till Zora och det var väl tur det. Då ligger hon intryckt i ett hörn och bara skakar och flämtar.
Så jag tänkte att hon kanske var dålig i magen och klär på mig och ska gå med henne. Då bara lägger hos sig ute på uteplatsen och vill inte alls gå. Och då börjar hon hyperventilera så jag ringer min koms så hon kommer ner och vi tar febern på henne och det visade sig att hon hade 39,6 i feber.
Så vi ringer till Strömsholms djursjukhus eftersom att dom i stan har inte jour.
 
Dom säger att det är förmodligen Livmoderinflammation. Men säger att vi behöver inte komma upp till dom undan kan avvakta men om febern går upp så ska vi komma in eftersom att den kan spricka.
På kvällen så steg febern som max till 40,5 så jag ringde dom igen men dom sa att vi skulle vänta till djursjukhusen öppnar i stan kl var ju ändå 07.15 när jag ringde igen.

Presentation

Omröstning

Ska smällare förbjudas tycker du/ni??
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards